Come back.

Fattar inte hur jag ska klara mig utan dig farmor. Hur är det möjligt att någonsin bli glad. Jag önskar jag kunde spola tillbaka tiden och uppleva allt igen. Alla gånger du fick mig att må bra. Alla gånger du gjorde mig till den lyckligaste människan på jorden. Jag vill krypa upp i din famn igen och bara känna dina varma kramar. Bara vara säker i din famn. Jag vill pussa dig i på kinden och säga att jag älskar dig så mycket. Jag vill att du ska säga att du älskar mig igen. Jag vill höra dig dra dina skämt. Jag vill se dig skratta igen med glimten i dina vackra blå ögon. Jag vill hålla din hand och höra dig säga att du alltid kommer finnas vid min sida. Jag vill vakna upp från denna marddröm till liv där du inte finns här mer. Jag vill att du ska komma tillbaks. Jag vill höra dig sjunga igen. Jag vill äta dina kolakakor du bakade till mig med omtanke. Jag vill spola tillbaka tiden till när jag kunde vinka till dig och farfar från skolan. När jag kunde gå hem till er på fika och få en sådan där kram som bara du kan ge. Jag vill bara återuppleva allt igen. Jag vill uppleva somrarna på Åland med er igen. Båtturerna. Äta lördagskorv och randiga makaroner med dig igen. Åka och handla glass med dig igen. Jag vill att du ska va fotbollsmålis åt mig och Simon igen. Jag vill sitta i ditt knä och kolla på gamla bilder som vi gjorde när jag var liten. Jag vil bara att du ska vara här... Du fick mig att må så bra. Jag älskar dig så mycket. Jag saknar dig mer än allt. 
 
Jag hatar tanken av framtiden. Jag hatar tanken på att du inte kommer kunna dela den med mig, Jag önksar jag hade kunnat radera cencern från din kropp. Jag önskar jag hade kunnat ta bort din parkinson. Jag önskar jag kunde gjort dig frisk. Jag önskar jag hade kunnat göra något för lite mer tid med dig. Jag vill bara att du ska hålla min hand genom livet. Jag vill att du ska se mig växa upp. Jag vill somna och vakna upp till ett liv där du finns kvar. Men jag vet att detta är verkligeheten jag önksar inte var sann. Jag vet att du somnade in. För gott. Och det gör så ont. Men jag ska göra dig stolt. Jag ska försöka bli så hel det går igen. För dig. Men jag vet inte hur. 
 
Men jag hoppas du har det bra var du nu än är. Jag hoppas du är lycklig och slipper må dåligt. Jag hoppas du har träffat din syster och jag hoppas du kan leka med dina hundar. Och jag hoppas mest av allt att vi en dag ses igen. Oavsett hur så önskar jag bara att jag får uppleva dina kramar igen. Jag älskar dig så mycket farmor. ♥
 

 
Ledsen för så dålig stämning här på bloggen just nu men jag behöver skriva av mig, behöver få ut en bråkdel av mina känslor någonstans på något vis. Jag kan inte skriva något muntert för just nu finns det inget av det i min kropp. Just nu känner jag att jag är på botten. Och för nu är det okej. En dag känns det bättre. Aldrig bra. Men bättre än nu. 
Publicerat i Vardag