Rest in peace

Idag förlorade världen en av de finaste människorna någonsin. Himlen tog tillbaka den vackraste av alla änglar. Idag förlorade jag min hjälte, min bästa vän, min farmor. Idag tog min farmor sitt sista andetag och somnade in. Hon känner ingen mer smärta och behöver inte lida mer.
 
Idag upplevde jag smärta som aldrig tidigare. Jag gick i tusen bitar. Jag älskar dig så jävla mycket farmor, jag kommer bära med dig i mitt hjärta för alltid. Jag har aldrig träffat någon vars hjärta älskat så hårt och så djupt. Du brann för livet och kämpade i med och motgång. Du reste dig upp varje gång du föll, du kämpade in i det sista. Det ska jag bära med mig. Jag ska minnas alla de fina stunder jag haft med dig. Jag ska minnas dig som du var när du mådde som bäst. Jag ska minnas dina pussar och kramar. Jag ska minnas alla gånger du sa att du älskade mig. Jag ska minnas alla somrar med dig på Åland. Jag ska minnas hur du gjorde mig lycklig. Jag ska minnas dig för den vackra person du var, för hur mycket glädje och lycka du spred. Jag ska minnas ditt tokiga du.
 
Du önskade dig barnbarn och du fick nio stycken som älskar dig över allt på denna jord. Som kommer sakna dig varje dag. Du gav oss alla en hel värld och lite till. Du var så stolt över att kalla oss dina barnbarn. Och jag är så stolt över att du var min farmor. Så tacksam för att jag fick 18 år med dig. Tacksam för att jag fick uppleva dina kramar. För att jag fick dela mitt liv med dig. För att jag fick vara del av ditt sista kapitel i livet. 
 
Jag vet att du hade velat se oss le. Men just nu kan jag inte det. Jag saknar dig redan något brutalt och undrar hur jag ska klara resten utan dig. Jag vet att du alltid kommer finnas där och vaka över oss alla och att din plats i mitt hjärta alltid kommer bestå. Men mitt hjärta värker nu för att jag vet att jag aldrig kommer uppleva livet med dig igen. Jag hatar sjukdomar. Jag hatar dem sjukdomar som förstörde dig. Som tog dig ifrån oss. 
 
Jag älskar dig så fruktansvärt mycket farmor. Av hela mitt hjärta och hela min själ. Jag ska leva för dig och göra dig stolt och hoppas att vi en dag ses igen. Idag gick jag sönder. Men jag ska limma ihop mig själv igen för jag vet att du hade velat det. Tack för allt farmor. Tack för att du delade med dig av din kärlek till mig. Tack. Du betyder allt. Vila i frid. 
 
♥ 1936/05/18-2015/01/26 ♥
 
Publicerat i Vardag