Ambassaden

Okej, nu tänkte jag berätta lite om ambassadbesöket... Försk gick jag och Soffi upp vääldigt tidigt och jag va skittrött!! Vi käkade lite och sen fick vi skjuts av Soffis pappa till ambassaden. Vi var framme runt halv 8 och ställde oss i en okej lång kö utanför ambassaden, alltså kö till visiteringen! I den kön stod vi kanske i 30 min... Jag va brutalt nervös, vet inte varför men men. Sen vid visiteringen kollade dem lite pass, papper, och visiterade en, som på en flygplats... Sen fick man gå vidare in i ambassadhuset där man fick en nummerlapp. Då väntade man först på att numret skulle dyka upp på displayen och då fick man gå till en lucka där man lämnade in sina papper och sitt pass.
 
 
(OBS, för er som ska till ambassaden, glöm inte att kuverten som ska medtagas ska vara rekommenderat! Jag och många andra hade bara två frimärken vilket är för lite. Det är oklart var de står att de ska vara rekommenderat men glöm ej de! De gick smidigt att lösa men bättre att göra rätt direkt!!)
 
Sen fick man sätta sig och vänta igen tills de ropade upp en i en högtalare och då gick man till ett bås där de gick igenom papprena och man fick ge lite fler uppgifter och så... Sen fick man sätta sig igen, och vänta på att bli uppropad. Sista gången fick man tillbaks papprena och de ställde lite frågor angående vart man ska, vilken skola, värdfamilj och lite så! Ganska enkelt och smidigt egentligen och inte något att vara nervös över!! Allt som allt tog de cirka 1,5 timme, kanske lite mer!! Iaf så är mitt visum godkänt och passet skickas hem inom en vecka med visumstämpeln i!!! Wiiiiii :D
 
en blomkrans som inte passar till inlägget men som är fin hehe