School

Hej bloggen! Idag tänkte jag skriva om skolan... Först mitt schema:
 
Min första "period" är U.S History- än så länge verkar allt bra, läraren är skön och verkar bra! Vi håller på att gå igenom olika tidsperioder osv...
Min andra klass är dans, vi har ännu inte dansat än utan bara gått igenom saker men jag hoppas att det blir bra, dansklassen är en A-klass= lätt att få A!!
Tredje är kör! Jag har hamnat i en av de bästa körerna utan att ens göra audition så jag antar att de på något sätt visste att jag gick i en körskola förrut?! Det är en tävlande kör men vi har inte direkt sjungit än så jag kan inte säga så mycket om de heller! Hoppas de sjunger bra låtar!! 
Period fyra har jag numera fysik (bytte från anotomi och physiologi pga att jag inte hade lust att disikera en katt hehe!!! Usch!! Så jag hade första fysiklektionen idag och lärare där verkar också toppen, och det vi sysslar med nu är ganska spännande!!
Femte lektionen är Inredningsdesigtn, love it!! Eller ah, vi har inte direkt gjort nåt än men jag älskar inredningen så jag antar att jag kommer gilla de! Dock är den kursen bara halva året så nästa termin har jag en annan klass!
Period sex är Algebra 3 och det funkar väl bra! Är inget stort fan av matte men det vi gjort än så länge har inte varit allt för jobbigt!! Dock verkar vår lärare väldigt hård men iaf bra!!! Min mattelärare i blackan va väl inte direkt på topp om jag uttrycker mig snällt!!
Sista lektionen under dagen är engleska!! Igår gjorde vi nåt test som imigranter fick göra i början av 1900-talet och jag har aldrig varit mer förvirrad, lol!! Det var som ett intro på det vi ska göra! Och idag fick vi i läxa att ta reda på om ens släkt var imigranter och vart de kom ifrån men eftersom jag redan vet vart jag kommer ifån, lol, så har jag inte direkt så mycket att göra!!
 
Överlag så har skolan varit ganska förvirrande!! Första dagen var kaos!! Går fortfarande runt med en karta för att hitta mina lektioner!! Det har inte varit allt för många som ställer frågor men det fler och fler börjar väl fråga saker! Dock hade jag förväntat mig att fler skulle vara intresserade men pga att min skola är så pass stor är det inte många som vet att jag är utbytesstudent så man får jobba lite själv!! Men allt blir väl bättre och bättre för varje dag som går!! För övrigt verkar skolan inte så svår, inte direkt övermycket att göra och i princip alla mina lärare har sagt att de inte gillar läxor och därför inte kommer ge så många!! Allt är också väldigt klart angående betyg här! Man får reda på exakt vad som påverkar betyget och hur mycket det påverkar, var nionde vecka får man veta vart man ligger på en skala mellan 0-100. Och så finns det gränser för alla betygen!! Systemet verkar bättre angående betyg!! Och jag tror att det ska gå bra med alla lektioner för till mestadels så vekrar de som ganska roliga lektioner!! Hoppas ni har det bra i skolan där hemma!! ♥
 
 
#1 / / Johanna Söderström:

Hej Lina! Det låter som att du har det bra där borta. Skönt att du trivs i familjen. Du kommer säkert in i rutinerna på skolan snart ;)
Så bra att du har någon som är bättre än Nisse ^^

Ha det bra!

#2 / / mirajohanna:

Gud va kuuuuuuul!!!